BTJ

Framtidsboken

”Illustratören Emily Ryan har gjort ett jättefint jobb. De färglagda teckningarna, som ofta täcker hela uppslag, har stuns och är både humoristiska och informativt kommenterande. Här är mycket att glädjas åt. En intressant och kul bok! Helhetsbetyg: 4.”

Ulf Hyltén-Cavallius

Koda bus och dataspel!

”Enkelt, kreativt och roligt!” Fritidspedagogen

Bygg ditt eget dataspel!

"Någon övre åldersgräns kan jag inte se. Det är inte svårt att bli biten!" Norra Skåne

Koda bus och dataspel!

"Måns Jonasson gör det svåra enkelt – igen!"

"Del 2 är precis som föregångaren författad i enkel, lättförståelig språkdräkt. Boken är uppdelad i tre partier där författaren guidar oss läsare och numera programmerare, till att koda både bus och spel! Genom att läsa boken (= följa instruktionerna) har du alltså programmerat både spel, tjuvlarm och ljuv musik när du bläddrat sista sidan. Allt detta utan att egentligen ha några som helst kunskaper på området!"

Bygg ditt eget dataspel!

"Ny bok som gör det omöjliga möjligt – omgående!"

"Bokens innehåll präglas av tydlighet. Författaren förutser genom sitt kunnande på området, eventuella fallgropar du som programmerare i Scratch möjligen kan möta. Det skapar trygghet för den oinvigde läsaren och motiverar till att fortsätta och ta nästa kliv. Dessutom finns en ordlista i slutet av boken som ger självförtroende när det blivit dags att ta klivet ut på en ny arena. /.../

Med ett fritt och lekfullt sinne kan du och dina elever snart berätta vad som helst med hjälp av Måns Jonassons fantastiska och mycket lättillgängliga bok: Programmera från Scratch – Bygg ditt eget dataspel."

Vi använder cookies för att ge dig bästa möjliga upplevelse på sajten. Genom att fortsätta godkänner du att vi använder cookies. Jag förstår

Rabén & Sjögrens nyhetsbrev

De senaste nyheterna om våra böcker och författare! Tips på evenemang och aktiviteter.

Den här webbplatsen är skyddad av Google Privacy Policy och Terms of Service.