Illustratör: Pelle Forshed

Fyra nyheter i vår Lättläst-serie

Kul och lättläst för dig som just börjat läsa själv!

onsdag 15 maj 2019

Nu utökar vi vårt Lättläst-bibliotek med fyra nya titlar. Gemensamt för alla är att de innehåller pratbubblor med versal text och läsvänliga gemener i brödtexten. Du får alltså lästräning på två nivåer. 

Familjen Monstersson: Teaterspöket av Mats Wänblad och Pelle Forshed

Ebba och Boris leker uppe på vinden hemma hos Boris. Där hittar de en skattkista med en massa kläder och kommer på att de ska göra en teaterpjäs att spela för sina familjer. Det enda som är svårt att bestämma är vem som ska spela spöket, men när de väl löst det kan ju inget gå fel. Eller?


Tidens hjältar: Öka takten, Mozart! Av Sofi Hjort och Kim W Andersson

Stella och Ravi är kompisar, och de har en hemlighet: De kan resa i tiden! Bakom skolan står deras tidsresemaskin, Tempo, som tar med dem på hemliga uppdrag. En dag i skolan piper Tempo värre än vanligt. Någon behöver hjälp och det är bråttom. Den här gången går tidsresan till 1791 där Stella och Ravi får träffa Mozart. Han har försovit sig och håller på att missa sin egen premiär!


Monsterdeckarna: Jätteödlans hemlighet av Mårten Melin och Jimmy Wallin

Äntligen är Monsterdeckarna tillbaka med ett nytt äventyr! I tredje boken om Leo och Loretta träffar deckarduon på en ilsken jätteödla när de är ute och går. Kort därefter dyker en jättemänniska upp i staden. Något är skumt! Vad det kan vara, tänker deckarduon ta reda på.


Stjärnor och planeter: Rymdungarna av Mats Wänblad och Kenneth Andersson

Tvillingarna Castor och Polly har flyttat till rymden! Deras mamma är rymdforskare, och hon ska se om det finns liv på planeten Argo 7. Vad mamma inte vet är att Castor och Polly hittat liv för länge sen, fast det kan de inte berätta för henne. Rymdvarelserna är ju deras kompisar och inte några som det ska forskas på.
 

79 kr Bok - Inbunden
Utgiven: maj 2019
69 kr Bok - Inbunden
Utgiven: maj 2019
69 kr Bok - Inbunden
Utgiven: maj 2019
69 kr Bok - Inbunden
Utgiven: maj 2019

NYHETER

More

Vi använder cookies för att ge dig bästa möjliga upplevelse på sajten. Genom att fortsätta godkänner du att vi använder cookies. Jag förstår

Rabén & Sjögrens nyhetsbrev

De senaste nyheterna om våra böcker och författare! Tips på evenemang och aktiviteter.

Den här webbplatsen är skyddad av Google Privacy Policy och Terms of Service.